Pesten

Hey allemaal! Een iets serieuzer artikel als normaal deze keer maar ik vond dat ik het hier toch eens over moest hebben. Er worden in de wereld zoveel kinderen gepest omdat ze anders zijn, verlegen zijn, niet het ideale beeld van de rest van de wereld zijn en om nog zoveel andere redenen.

word ik gepest?                                                                                                                                   Ik zelf ben nooit echt gepest geweest nu ja ik stond er toch niet ver af. Ik doe vaak men best voor school maar geef er ook niet de rest van men leven aan. Maar doordat ik men best doe voor school krijg ik ook goede punten de beste van de klas zelf. En ja dan krijg je natuurlijk wel eens naar je hoofd geworpen dat je een nerd bent. Ik zit doe de richting moderne wetenschappen, vaak vragen mensen zich af waarom ik geen Latijn doe, ik weet zelf ook dat ik Latijn goed zou aankunnen maar ik zie er geen voordeel in. Ik wil later geen beroep doen dat daar iets mee te maken heeft (zo zijn er ook niet veel beroepen trouwens) en dus zie ik er ook het nut niet van in om ervoor te kiezen om meer te moeten studeren. Maar ja er is eigenlijk nooit iemand geweest die het als belediging gebruikte dat ik goede punten had. Het is wel zo dat  mensen wel eens zeggen  van wow ik wil ook zo’n punten! Hoe doe je dat? Maar nu zit er jongen in men klas die een jaar heeft overgeslagen (en dus eigenlijk slimmer dan mij is) en heel graag bij de populaire jongens wil horen. Dus wat hij doet is tegen mij zeggen dat ik een nerd ben en geen leven heb en niks anders doe als studeren en lacht. Maar dat is gewoon laf vooral omdat hij zelf een jaar heeft overgeslagen en waarschijnlijk meer studeert als ik want ik doe men best maar studeer toch niet meer als een kwartier op een schooldag.

Hoe ermee om te gaan?                                                                                                                        Het belangrijkste is dat je je mond durft te openen wat niet bij iedereen even goed lukt misschien. Bij mij is dat nooit echt een probleem geweest (in tegendeel) maar dat is echt wel belangrijk als je wil dat het ophoudt. Bedenk bijvoorbeeld al van tevoren wat je tegen hem/haar gaat zeggen als die persoon je lastig valt praat luid en beledig hem/haar ook dat klinkt misschien raar maar als die heeft begrepen dat jij stevig in je schoenen staat gaat die ook al meteen wat minderen. Ga ook bij een grote groep mensen staan zodat de pester niet meer durft te komen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. XxLotte

2 comments

  1. Jolet · februari 5, 2016

    Ik vind dat altijd moeilijk, pesten. Ik word namelijk juf en zou echt niet weten hoe ik er mee om moet gaan als het voorkomt in m’n klas. Gelukkig zijn er genoeg boeken enzo over te lezen, dus ik kan me er nog genoeg in gaan verdiepen!

    Liked by 1 persoon

  2. floorstaal · februari 5, 2016

    Wow, mooi geschreven<3

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

